רבים מאיתנו עוסקים בהעברת הרצאות מעניינות מזה שנים, אך פעם בכמה זמן אנחנו צריכים לעצור ולבחון: האם ההרצאה שאנחנו מעבירים עדיין מעניינת? האם היא עדיין רלוונטית ויכולה להלהיב את הקהל? זה לא משנה אם אתם מרצים על כימיה, על ספרות או על אומנות, כי בכל מקרה כדאי יהיה לרענן את הדברים ולראות שאתם מציעים לקהל הלקוחות שלכם הרצאות שבאמת יכולות להיות מרתקות. כמו כן, אם אתם נמצאים בצד השני של המתרס, כלומר אתם מחפשים היום נושא מעניין להרצאה, כדאי יהיה להתייחס למספר נתונים חשובים כמו:
- מי קהל המאזינים?
- האם לקהל יש נושא משותף שיכול לעניין אותו?
- האם ההרצאה חייבת לכלול פעילויות שונות, טכנולוגיה ועוד?
- מה התקציב שעומד לרשותכם?
- האם אתם מכירים את המרצה באופן אישי?
יש הבדל גדול בין הרצאה שמיועדת לעובדים שלם בעסק ובין הרצאה שמיועדת לנשים שחוגגות מסיבת רווקות. לכן כדאי יהיה לבדוק בשבע עיניים באיזה מרצה אתם בוחרים ובעיקר איזה נושא, שכן ההרצאה חייבת להיות כמה שיותר מעניינת עבור קהל המאזינים.
להתייעץ עם הקולגות
אחד מהצעדים שיוכלו לעזור לכם לבחור את ההרצאה הבאה שתרצו להזמין לעובדים שלכם, לחברים או לערב גיבוש מסוים, זו התייעצות עם הקולגות שלכם. מי שמנהל עסקים דומים לשלכם בוודאי מזמין גם הוא מידי פעם הרצאות מעניינות בנושאים שונים, אז למה שלא תלמדו מהניסיון שלו? אם הוא כבר הזמין בעבר הרצאה על ספרות, על היסטוריה או אולי על העצמה נשית הוא יוכל לספר לכם האם נושא ההרצאה באמת היה מעניין או לא.
שימו לב כמה תשלמו על השירות
הנתון הנוסף שכדאי יהיה להתייחס אליו כשאתם מחפשים נושא להרצאה ומרצה מקצועית, זו השאלה כמה יהיה עליכם לשלם. האם אתם באמת מוכנים לשלם מחיר מופקע רק בגלל שהמרצה מוכר ותר מאחרים? או שאולי אתם מחפשים את המרצה הכי פחות מוכר והכי זול שקיים? ככל שמדברים על נושא שיש לו פופולאריות גדולה יותר כך גם מחיר ההרצאה יכול להיות בהתאם וזה עוד נתון ששווה לכם להתייחס אליו. הרצאה מעניינת שמועברת בצורה מקצועית יכולה להשפיע על חייהם של המאזינים כך שכדאי יהיה לבחור בקפידה את הנושא ואת המרצה שמזמינים.